Jsem živý server firmy

1_on board

Na schůzku do malé kavárny v centru Liberce přijde s lehkým předstihem  usměvavá Monika. V jednoduchých džínách, halence a květovaných stylových keckách. Zkrátka na pohodu. Sedne si proti mně, objedná si černý čaj a je vidět, že publicita jí ani trochu nedělá dobře, ve své práci je ale jako ryba ve vodě.

Kdo je Monika Palánová, kterou klienti znají většinou jako jméno v mailu? Co vše obnáší práce projektové manažerky? Jak se chová v krizových situacích? A proč si každá firma může gratulovat, když má v týmu živý server, si přečtěte v následujícím článku.

V NTI – consulting, s.r.o. se klienti setkávají zejména s lektory, kouči, poradci nebo s obchodními konzultanty, ale kdo jim je oporou? Monika o sobě sama říká: „Málokdo se se mnou potká, s klienty komunikuji po e-mailu či telefonu. Zajišťuji zákaznický servis a klienti se na mě s důvěrou mohou obracet. Jsem také podporou pro naše lektory a konzultanty. Většina důležitých informací proudí přese mě.“

Do společnosti nastoupila v roce 2015. Koordinuje časový harmonogram dlouhodobých projektů i jednorázových školení, stará se o organizaci náročnějších akcí v místě konání, pečuje o spokojenost zákazníků. V rámci své pozice je také podporou pro jednatele Martina Šilara. Připravuje podklady k fakturaci, mzdám, lektornému, provizím, spravuje cash flow a zastává také personální pozici. Co se netrénovanému oku jeví jako chaos, je pro Moniku každodenní radost. „Je to velmi obsáhlá práce. Organizačně logisticky personálně manažerská pozice, ale to si na vizitku nedáte,“ směje se Monika. „Jsem živým serverem naší firmy.“

Monika_članek

Říká se o tobě, že máš všechno v hlavě?

Ano, spravuji všem ve firmě Outlook kalendář a tím, že ho obsluhuji denně, mám opravdu téměř vše v hlavě. Nárazově řeším požadavky více klientů na realizaci školení v jednom týdnu ve vysoce exponovaném čase. Mým úkolem je se s tím popasovat, komunikovat na všechny strany a hledat optimální řešení, tak abychom co nejlépe vyhověli možnostem a přáním klienta a zároveň to personálně zvládli. Je třeba mít stále na paměti vyváženost při rozdělování práce, aby se jeden lektor tzv. neuškolil, mezitím, co druhý nemá týden co dělat. Občas s úsměvem říkám: „Nemám já to jednoduchý.“

Tvůj běžný pracovní den?

Běžný den zahrnuje mnoho povinností a rutinních činností i řešení nečekaných situací. Každý den vyžaduje dobrý time management a skvělé utřídění priorit.

Pokud máme zakázku či otevřený kurz, předá mi obchodní konzultant podklady k realizaci. Je potřeba navrhnout termín realizace, kdo bude školit, připravit a rozeslat klientům pozvánku. V součinnosti s lektorem zasílám účastníkům zadání na přípravu před seminářem. Hlídám, aby všechny dokumenty a e-maily byly odeslány v požadovaný čas a v požadovaném pořadí. Komunikuji s klientem: počty účastníků, místo konání. Důležitá je příprava tištěných materiálů, pomůcek, prezenčních listin a dalších dokumentů. Dále zajišťuji školicí prostory, komunikuji s pronajímatelem, domlouvám detaily ohledně prostor, techniky, ubytování, občerstvení, tak aby vše probíhalo hladce a lektor nemusel na místě téměř nic řešit. Po školení připravím závěrečné hodnocení, osvědčení o absolvování a spolu s prezenční listinou jej odesílám klientovi. U přípravy outdoorových programů je to obdobné, jen trávím více času ve skladu přípravou pomůcek her a aktivit.

Jsi doma lenoch, co se nechá rád vést?

V organizační roli jsem i doma. Mám to přirozeně v sobě. Ale umím i lenošit (smích). Lehnu si na gauč, nebo na terasu a hodinu se mnou nic není. Pak se zase rychle nahodím. Potřebuji stále něco dělat, v létě mi to umožňuje i práce na zahradě.

Jsi nervák?

V krizových nebo stresových situacích jsem držák. Když mě něco naštve, nebo se něco nedaří, tak konám hned, abych situaci rychle vyřešila a nemusela ve stresu setrvávat.

3 věci které tě v práci vystresují?

Vadí mi, když se mnou druhá strana nespolupracuje. Nespolehlivost a nekomunikativnost.

3 věci které tě v práci těší?

Dělám práci, která mě baví, mám ráda papírování i zařizování. Dělá mi radost náš tým, jsme každý z jiného těsta a skvěle se doplňujeme. Celková atmosféra ve firmě.

Co by si doporučila klientům za kurz.

V rámci mého osobního rozvoje jsem absolvovala kurz Elevator pitch, na kterém se trénuje představení sebe, produktu, firmy, čehokoli během půl minuty, to je myslím velmi užitečné pro každého. Je to velmi prakticky zaměřený kurz.

 

Komentáře